Internet + TV van KPN / XS4ALL

Sinds de verhuizing van weblog.nl naar wordpress.com, is mijn web-log eindelijk weer goed beschikbaar, dus bloggen maar. Nou nee, zo makkelijk is dat nu ook weer niet. Want ik zit bij de beste internet provider van Nderland en daar hebben ze wat administratieve probleempjes, waardoor mijn internet verbinding er elke dag enkele uren uit ligt. Dat zit zo: ik heb TV van KPN/XS4ALL besteld. En wel het SD-pakket op mijn bestaande (goed werkende) ADSL verbinding. Ik heb expliciet gevraagd om het SD pakket (en niet het HD pakket) omdat vDSL bij mij niet goed werkt. Dat hebben KPN en XS4ALL afgelopen zomer namelijk al uitgebreid getest: KPN is 2x langs geweest om de lijn door te meten, Fritz!Box vervangen, splitter verwijderd, alles direct aangesloten op ISRA punt, 10 dagen DLM instellingen ingeregeld. Afijn, het is toen dus niet gelukt. Volgens KPN zit ik te ver (2,1 km) van de centrale, volgens XS4ALL zou het wel kunnen werken. Maar goed, na weken experimenteren met vDSL weer terug naar ADSL en sindsdien geen enkel probleem meer. Zoals het hoort bij de beste provider van Nederland! Tot 4 januari 2013, want toen kreeg ik internet TV van KPN/XS4ALL. Geen SD over de bestaande ADSL verbinding, zoals aangevraagd, maar het HD pakket over vDSL.

XS4ALL

Nee toch? Ja toch! En nu heb ik dus sinds 4 januari 2013 weer problemen met mijn internet verbinding. Hij vliegt er 2 to 3 maal per dag uit (no DSL synchronization) en dan duurt het gemiddeld een uur (soms wel 3 uur) voordat het weer werkt. Dus ‘even’ met de helpdesk van de beste provider van Nederland gebeld en al na 20 minuten in de wacht gestaan te hebben (bij goedkopere providers schijnt het wachten nog veel langer te duren) werd ik te woord gestaan door een vriendelijke en uiterst behulpzame helpdesk medewerken. Ik heb het hele verhaal uitgelegd en verzocht om alsnog het SD pakket te activeren en de lijn terug te zetten van vDSL naar ADSL. Dat was dus begin januari. Inmiddels is het begin februari en heb ik nog steeds een haperende vDSL verbinding. Ik zit elke week een paar uur aan de telefoon met de KPN/XS4ALL helpdesk en weet inmiddels alles over de administratieve processen van KPN en XS4ALL, de 77 klachten registratie systemen, aangemaakte en weer verdwenen tickets, goed en slecht koper, oude en nieuwe telefooncentrales, communicatie problemen tussen KPN en XS4ALL, maar het is nog steeds niet gelukt om de lijn weer terug te laten zetten naar ADSL. Straks maar weer eens bellen…