HCC in de fout

Onderstaan bericht trof ik aan in de HCC Nieuwsbrief:

Is jouw website Vista-geschikt? Speciaal voor ontwikkelaars en IT-vaklui brengt Microsoft een nieuwe versie uit van zijn Application Compatibility Toolkits. Hiermee kun je controleren of websites en software wel goed draaien onder de nieuwe browser Internet Explorer 7, en onder het nieuwe besturingssysteem Vista. Want sommige sites en programma’s die onder XP en IE6 probleemloos lopen, zouden wel eens kunnen haperen bij deze opvolgers.

Pardon? Is mijn website geschikt voor Vista? Verkeerde vraag HCC. De vraag is: zijn Windows Vista en IE7 geschikt voor Internet! We hebben al jaren open standaards, waar die eigenwijze eikels uit Redmond zich niet aan wensen te conformeren. Nou zal ik mijn website aan moeten passen aan de grillen van Microsoft? Dat dacht ik toch even niet!

2 thoughts on “HCC in de fout

  1. Kijk, je moet nu niet ineens zo’n opgewonden standje worden. Je kunt natuurlijk niet achterblijven met verouderde bende, terwijl de wereld om je heen in hoog tempo vernieuwd. En bedenk wel dat de websites en internet bestaat bij de gratie van Windows en die was er toch wel veel eerder dan je website, dus heeft die de oudste rechten.

    Leuke website, overigens

    Bill

  2. Beste Bill,

    dan moet ik je toch even teleurstellen: internet draait voor het overgrote deel op Linux en Unix software. Daar komt echt geen windows aan te pas hoor!

Leave a Reply

